Lisa Genova : Megmaradt Alice-nek



Eredeti cím: Still Alice
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 326
Fordító:  Neset Adrienn
ISBN: 9789632457185


Fülszöveg:

A háromgyerekes, boldog házasságban élő harvardi professzorasszony, Alice a karrierje csúcsán van, amikor azt veszi észre, hogy egyre feledékenyebb. Az idő haladtával gondolatai is összekuszálódnak, memóriája egyre gyakrabban hagyja cserben. A diagnózis: Alzheimer-kór, korai stádiumban. A függetlenségére mindig büszke Alice összeszorított foggal igyekszik ugyanúgy élni az életét, mint korábban, és csak a jelennel foglalkozni, de a betegség lassan úrrá lesz rajta. Helyenként szívszorító, néhol felemelő, ugyanakkor ijesztő történet arról, milyen az, amikor valaki szó szerint elveszíti az eszét.

"A tegnapokat sorra veszítem el. Ha megkérdeznék tőlem, mi történt tegnap, mit csináltam, mit láttam, mit éreztem és hallottam, nagyon nehezen tudnám részletezni. Néhány dologra véletlenül ráhibáznék. Zseniálisan tudok tippelni. De igazából nem tudom. Nem emlékszem a tegnapra, és az azt megelőző tegnapokra sem. "

Véleményem:

Először is, aki nem tudná mi az Alzheimer kóz az IDE kattintva olvashat a betegségről és tüneteiről.


Magát a könyvet gyorsan elolvastam volna viszont igen nehézkesen jutottam a végére ugyanis a téma elég nehéz volt és időt szerettem volna hagyni magamnak a feldolgozásához. Volt olyan is, hogy napokig nem olvastam bele mivel az addig olvasottaknak is ülepedniük kellett de volt amikor a személyes hangulatom miatt nem olvastam mert nem volt hozzá lelki erőm.

Úgy álltam a könyvhöz, hogy nem szeretném magamra eröltetni mert az nekem sem jó meg a köny értékelének sem jó így inkább kivártam azt a pillanatot amikor kedvem volt hozzá és szívesen olvastam. 

A könyv témája nagyon kidolgozott volt, az írónő nagyon is tudta miről ír és minden eléggé realisztikusan lett leírva a könyvben. Én végig azon csodálkoztam, hogy ahogy Alice egyre előrébb halad a betegségében a gyermekei egyre jobban megértik őt a férje viszont...elég egy érzéketlen csávesz volt vele sokszor, nem érezte át a helyzetek fontosságát és minden mást a felesége elé helyezett, a munka sokkal fontosabb volt neki ami igen szomorú.

Igazán megható olvasmány volt egy olyan betegségről amelyre sajnos nincs megoldás, nincs gyógymód viszont Alice kitartóan próbál küzdeni ellene és megpróbálja elraktározni és visszatekinteni az emlékeit. Van, hogy még játszik is az emlékezőképességével így próbálja javítani azt.

Az egyik legmeghatóbb és szívhezszólóbb könyv amit eddig olvastam.


Film:

Alice Howland elismert nyelvészprofesszor, három gyermek édesanyja, és boldog házasságban él. Amikor Alice-t korai-megjelenésű Alzheimer-kórral diagnosztizálják, a betegség kemény próba elé állítja a családot. Alice mindent megtesz a leépülés lassítása érdekében, a szavak véletlenszerű memorizálásától kezdve a telefonjába programozott fontos kérdésekig, amelyekkel minden reggel teszteli magát. A családi kapcsolatokra azonban nagy nyomás nehezedik, és ahogyan a betegsége feltartóztathatatlanul súlyosbodik, Alice számára lassanként az öngyilkosság gondolata sem tűnik elfogadhatatlannak. Alice küzdelme azért, hogy megmaradjon annak, aki egykoron volt, egyszerre rémisztő, szívfacsaró és felemelő. Julianne Moore a filmben nyújtott alakításáért elnyerte a legjobb női főszereplő Oscar-díját. 


Megjelenés: 2014
Rendező: Richard Glatzer, Wash Westmoreland
Forgatókönyv: Richard Glatzer, Wash Westmoreland
Zeneszerző: Ilan Eshkeri

Szereplők:

Julianne Moore------Dr. Alice Howland
Kristen Stewart-----Lydia Howland
Kate Bosworth-------Anna Howland-Jones
Alec Baldwin--------Dr. John Howland



A film tökéletesen visszaadta a könyvet, érthető volt és pontos ami manapság az átdolgozásokra annyira nem jellemző.

A film nézése is elég nehéz volt, nagyon szívhez szóló volt és a színészek csodálatosan eljátszották a karakterüket. Nagyon meg vagyok elégedve a filmmel.



Minősítése: Élvezhető





"És tudta, hogy eljön majd az a nap, amikor ránéz a gyerekeire, a férjére, a munkatársaira, az arcokra, amelyeket mindig ismert és szeretett, és nem fogja felismerni őket."

Pontszám:
Kedvenc szereplő: Alice
Borító: Szép

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése