Veronica Roth: A beavatott




Eredeti cím: Divergent
Kiadó: Ciceró
Oldalszám: 430
Fordító: Logos
ISBN: 9789635397617
Sorozat: Divergent




Fülszöveg:

EGYETLEN DÖNTÉS
alapján megtudhatod, kik az igazi barátaid
EGYETLEN DÖNTÉS
meghatározhatja az értékrendedet
EGYETLEN DÖNTÉS
örökre megmutathatja, kihez és mihez vagy hűséges
EGYETLEN DÖNTÉS, AMELYTŐL MEGVÁLTOZOL
Beatrice Prior az antiutópisztikus Chicagóban él: az itteni társadalom öt csoportra tagolódik, melyek mindegyike egy-egy erény kiművelését írja elő tagjai számára. Ők az Őszinték, az Önfeláldozók, a Bátrak, a Barátságosak és a Műveltek.

Az év egy bizonyos napján a mindenkori tizenhat éveseknek el kell dönteniük, melyik csoporthoz kívánnak tartozni. Ennek kell szentelniük életük hátralevő részét. Beatrice ingadozik aközött, hogy a családjával maradjon-e, vagy végre önmagává váljon. Ez a két lehetőség kizárja egymást. Végül olyan döntést hoz, amely mindenki számára meglepetést jelent – még önmagának is.




Történet:

A könyv mindjárt Beatrice és Caleb Prior nagy dilemmájával kezdődik, ugyanis el kell dönteniük melyik csoporthoz, szeretnének tartozni. A választásuk egy életre szól, nincs visszaút.
Elvégeznek egy tesztet, ami arra kell, hogy megtudják az adott 16 éves melyik csoportba való és az eredmények alapján könnyebben el tudja dönteni, melyik csoporthoz akar tartozni. Beatrice-en egy Tori nevű nő végzi el a tesztet, aki figyelmezteti őt, hogy ő egy elfajzott, azaz mind az öt tulajdonság meg van benne.

Tori elmagyarázza, hogy az elfajzottaknak mi a sorsa ezért Beatrice nem mondhatja el senkinek azt, hogy ő is közülük való. Beatrice őrlődik, hogy születési csoportját az Önfeláldozókat, vagy esetleg valamelyik másik csoportot válassza.

Tris és Négyes


Véleményem:

Be kell vallanom én jóval előbb láttam a filmet, minthogy olvasni kezdtem a könyvet.
Viszont ez esetben pont a film hozta meg a kedvem az elolvasásához és szerencsére nem volt ezzel semmi problémám, nem úgy ültem neki elolvasni, hogy jaj, már ezt úgyis láttam nem lesz számomra elég izgalmas.

A film és a könyv jól kiegészítették egymást.
Amit a filmből nem tudtam meg, azt a könyv elolvasása után megtudtam, megértettem.

Számomra az viszont elég kellemetlen és zavaró volt, hogy magáról a világról nagyon keveset tudhattunk meg mind a filmből, mind a könyvből.

Jó volt az ötlet, hogy öt tulajdonság szerint osztják be az embereket, de hogy ezt ki találta ki és miért az nem nagyon derült ki a történetből. Remélem, a folytatásban majd lehet erről olvasni bővebben, mert érdekelne, hogy alakult ki ez az egész.






Film:


Megjelenés: 2014
Rendező: Neil Burger
Producer: Lucy Fisher,Pouya Shabazia,Douglas Wick 
Forgatókönyv: Veronica Roth,Vanessa Taylor,Evan Daugherty
Zeneszerző: Junkie XL



Szereplők:


Shailene Woodley-----Beatrice Prior
Theo James-----------Négyes
Kate Winslet---------Jeanine Matthews
Jai Courtney---------Eric
Miles Teller---------Peter
Ashley Judd----------Natalie Prior
Zoë Kravitz----------Christina
Ray Stevenson--------Marcus Eaton
Tony Goldwyn---------Andrew Prior
Maggie Q-------------Tori

Általában szeretem előbb a könyvet elolvasni és csak utána a filmet megnézni mivel nem szeretem, ha elém nyomják, hogy néz ki az a karakter, akiről olvasok. Ezt az Alkonyat megnézése/elolvasása után tapasztaltam meg sajnos. Érdekes, hogy most annak ellenére, hogy a filmet láttam először teljesen el tudtam vonatkoztatni a színészek arcától, teljesen másmilyennek képzeltem el őket a könyv olvasásakor.

Voltak ugyan a történetben teljesen kiszámítható dolgok, de ettől eltekintve nagyon élvezhető volt. Tris személyisége számomra nem volt szerethető, a történetben folyamatosan csak sajnáltatta magát és nyavalygott. kellett volna a történetbe egy másik szemszög is, mert maga Tris gondolkodásmódja nagyon idegesítő volt.

Minősítése: Kedvenc






Pontszám: 
Kedvenc szereplő: Tori, Négyes
Borító: Nagyon szép
Filmes Borító: Szép

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése